Apie mus kalba

Komunikacija „Facebook“ ir „Instagram“: skirtumai nuo bankų iki telekomunikacijų

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ išvystė programinį sprendimą ir sukūrė„Facebook“ bei „Instagram“ stebėsenos įrankį – „Performly“, leidžiantį realiu laiku stebėti ir analizuoti prekės ženklų komunikaciją.

„Lygiai taip pat dirbdavome ir mes patys, kol galop, susėdę su agentūros analitikų komanda, nusprendėme kurti naują įrankį. Jį išbandėme ir tikrai matome, kad tai palengvina socialinių tinklų stebėseną. Savo ruožtu prekės ženklams tai yra galimybė gerokai paprasčiau matyti ne tik savo paties situaciją, tendencijas, bet ir konkurentų veiksmus“, – kalba J. Videikaitė.

Tyrimas: lietuviai labai bijo, bet baisiausia ne COVID-19

Net du trečdaliai Lietuvos gyventojų jaučia stiprų nerimą, o didelė dalis likusiųjų tik kiek mažiau susirūpinusi dėl infliacijos, brangstančių degalų, energijos bei šildymo, rodo Inspired UM užsakymu atliktas tyrimas. Palyginimui – dėl COVID-19 ligos stiprų nerimą jaučia tik 37 proc. šalies gyventojų.

„Akivaizdu, kad susidariusi situacija gal keisti žmonių įpročius, koreguoti planus, skatina keisti kasdienę rutiną ir įtakoti žiemos-pavasario pirkinių krepšelį bei jų leidimo būdą, kas mums labai svarbu siekiant pažinti rinkos tendencijas“, – sako tyrimą užsakiusios „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.

Sukurtas pirmas lietuviškas „Facebook“ ir „Instagram“ analizės įrankis

Kiekvienas verslas, naudojantis socialinius tinklus, siekia kuo efektyviau išnaudoti jų komunikacijos galimybes. Tačiau marketingo specialistai neretai susiduria su iššūkiu – kaip kuo tiksliau įsivertinti ne tik savo, bet ir konkurentų komunikaciją? „Inspired UM“ duomenų mokslininkai išvystė programinį sprendimą ir sukūrė pirmąjį Lietuvoje „Facebook“ bei „Instagram“ monitoringo įrankį „Performly“, leidžiantį realiu laiku stebėti ir analizuoti prekių ženklų komunikaciją.

„Marketingo specialistams tekdavo pirkti atskirus įrankius, kurie leistų įvertinti atskiras funkcijas. Mes apjungėme viską į vieną įrankį, kuris apima tiek vartotojų elgseną, prekės ženklų komunikacijai būdingus veiksmus, tiek kūrybos analizę, atskleidžiančią, kokie kūrybiniai sprendimai veikia. Tai suteikia galimybę įvertinti savo prekės ženklo situaciją, ją tobulinti ir identifikuoti tai, kas svarbu konkurentams. Ir čia kalbame ne tik apie komunikacijai aktualias savaitės dienas, kada jie įkelia daugiausiai įrašų ar skiria ypač daug dėmesio reklamai, komunikacijos žinutes, reklamos kiekius bei jų paskirstymą per vidinius platformų kanalus, bet ir kūrybinius sprendimus. Šis įrankis padės sužinoti, kokie komunikacijos veiksmai socialiniuose tinkluose yra efektyvūs ir leis tikslingai veikti tiek esamiems prekės ženklams, tiek rinkos naujokams“, – sako J. Videikaitė.

„Recma“ reitingas Lietuvoje: didžiausių agentūrų trejetukas

Tarptautinės tyrimų kompanijos „Recma“ vertinimu, didžiausia žiniasklaidos planavimo agentūra – „Inspired UM“, pernai atsiriekusi 18% rinkos. Antroje pozicijoje - „Open Agency“ (11,5%), trečia – „BPN Lietuva“ (10,9%).

„Tai rimtas tarptautinės agentūros, kurios analizes seka visas reklamos pasaulis, įvertinimas, patvirtinantis, kad esame pasirinkę teisingą ilgalaikę strategiją. Tai įrodo ne tik mūsų užimta rinkos dalis, bet ir tai, jog, nepaisant bendro reklamos biudžeto šalyje mažėjimo, esame viena iš nedaugelio agentūrų, sugebėjusių augti“, – išplatintame pranešime teigia Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius.

Augantis vartojimas ir Lietuvoje byrantys atostogų pinigai sėja optimizmą

Nors vos kelioms žiniasklaidos planavimo agentūroms pernai pavyko didinti pardavimus, rezultatus bendrovės vertina palankiai, nes po drastiško kritimo per pirmąją karantino bangą pavyko atsitiesti ir metus baigti geriau, nei planuota.

„Jei vienu sakiniu, reziumuočiau būtent taip. Antrasis ketvirtis prasidėjo nuo staigaus investicijų į reklamą smukimo. Kartu tuo metu bent jau mūsų agentūroje darbo kone padvigubėjo dėl staigiai perstumdomų, nukėlinėjamų, atšaukinėjamų ir vėl užsakinėjamų kampanijų. Turiu padėkoti visai mūsų komandai, kuri nepriekaištingai atlaikė visus bangavimus“, – kalba V. Oržekauskas.

Investuoja į įrankius, skirtus matuoti reklamos efektyvumą

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ įsidiegė reklamos efektyvumo matavimo sistemą „Media In Mind“. Pasak agentūros, tai dar vienas kelias norint optimizuoti reklamos biudžetą.

„Tai pirma tokia itin didelės apimties duomenų bazė Lietuvoje, apjungianti vartotojų apklausas ir žiniasklaidos duomenis. Sistema leidžia suprasti kontekstą ir spręsti, ar kampanija buvo efektyvi“, – teigia Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas.

Investuoja į įrankius, skirtus matuoti reklamos efektyvumą

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ įsidiegė reklamos efektyvumo matavimo sistemą „Media In
Mind“. Pasak agentūros, tai dar vienas kelias norint optimizuoti reklamos biudžetą.

„Tai pirma tokia itin didelės apimties duomenų bazė Lietuvoje, apjungianti vartotojų apklausas ir žiniasklaidos
duomenis. Sistema leidžia suprasti kontekstą ir spręsti, ar kampanija buvo efektyvi“, – teigia Vasaris Oržekauskas,
„Inspired UM“ vadovas.

KTU žiniasklaidos planavimo partneriu tapo „Inspired UM“

Kauno technologijos universitetas (KTU) bendradarbiaus su agentūra „Inspired UM“, kuri laimėjo universiteto skelbtą viešųjų pirkimų konkursą žiniasklaidos planavimo ir pirkimo paslaugoms pirkti. Pagal pasirašytą sutartį numatoma galimybė kartu dirbti iki trejų metų, informuojama pranešime spaudai.

„KTU profesionalus požiūris į komunikaciją yra geras pavyzdys visai švietimo sistemai. Mes džiaugiamės, kad „Inspired UM“ žinios ir patirtis prisidės prie efektyvios aukštojo mokslo komunikacijos Lietuvoje ir vieno iš didžiausių šalies universitetų stiprinimo,“ – sako Vasaris Oržekauskas, „Inspired“ UM direktorius.

Atostogos 2021: dauguma lietuvių ilsėsis Lietuvoje

Reklamos planavimo agentūros „Inspired UM“ tyrimas rodo, jog pasaulinis karantinas neišgąsdino Lietuvos gyventojų ir jie planuoja atostogas praleisti ne namuose, tačiau tolimų kelionių dažnas atsisakys – net 53 proc. teigė atostogoms pasirinksiantys Lietuvą. Taip pat poilsio metu žmonės žada būti atsargesni, kas penktas vengs populiarių daug keliautojų pritraukiančių vietų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Turime gerų žinių Lietuvos turizmo ir mažmeninės prekybos sektoriams. Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų savo atostogų keliones planuoja Lietuvos ribose. Žinant, jog karantinui labai apribojus laisvalaikio veiklas, pastebimai išaugo gyventojų santaupos ir tikėtinas didesnis išlaidavimas, tai augantis vidaus vartojimas yra labai gera žinia ne tik Lietuvos turizmo, bet ir kitiems sektoriams, nukentėjusiems dėl judėjimo ribojimų“, – sako „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.

TV iššūkiai: išlaikyti jaunimą ir neprarasti pagrindinio žiūrovo

Nepaisant sudėtingų pandemijos metų, TV kanalai gana sėkmingai užbaigė metus: komercinių GRP reklamos sekundžių 2020 m. televizijoje buvo nupirkta vos 1% mažiau, stipriai išaugo televizijos žiūrimumas.

„Žmonės praleidžia prie TV ekranų daug daugiau laiko, vidutiniai TV kanalų reitingai auga, kaip ir gebėjimas pasiekti naujus žiūrovus“, teigia Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius.

Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tenka perrašyti ligšiolinį sėkmės receptą

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonėms šie metai tapo nemenku išbandymu – suligpirmuoju karantinu reklamos kiekis drastiškai krito žemyn. Nors nuotaikos šiandien gerokaišviesesnės – reklamos rinka palengva atsitiesia, bet sektoriaus lyderiai nuosaikiai kalba ir apie šiemečius rezultatus, ir apie kitų metų prognozes.

„Rezultatus padėjo pasiekti išlaikytas esamų klientų pasitikėjimas ir nauji klientų laimėjimai, iš kurių svarbiausias –„Telia“. Kartu augo visa rinka, nulemta kaip niekada aukšto vartotojų pasitikėjimo indekso ir padidėjusio vartojimo. Savo ruožtu tai sukėlė didesnę konkurenciją tarp reklamdavių, kovojant dėl didesnės vartotojų piniginės dalies“, – teigia V. Oržekauskas.

„Inspired UM“: Kalėdos, skirtingai nei Velykos, nebus vienišos

Nors susirgimų dinamika Lietuvoje drastiškai lipa į viršų, vartotojų elgsenos tyrimai rodo, kad iki Naujųjų gyvensime gana šventiškomis nuotaikomis. Labiau pesimistinis scenarijus piešiamas pirmąjį kitų metų ketvirtį.

„Kalėdos bus, bet panašu, kad jos nebus e. Kalėdos: net bemaž 35% respondentų sako, kad jas planuoja švęsti kaip įprasta, 28% šventes pasitiks tik su tais, su kuriais gyvena kartu, apie 20% jas planuoja mažesniame rate“, – kalba Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas.

Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetinę situaciją vertina nuosaikiai: nors prekių ženklai, artėjant rudeniui, vis aktyvesni, metinių rodiklių kritimo nebus išvengta.

„Rezultatus padėjo pasiekti išlaikytas esamų klientų pasitikėjimas ir nauji klientų laimėjimai, iš kurių svarbiausias - „Telia”. Kartu augo visa rinka, nulemta kaip niekada aukšto vartotojų pasitikėjimo indekso ir padidėjusio vartojimo. Savo ruožtu tai sukėlė didesnę konkurenciją tarp reklamdavių, kovojant dėl didesnės vartotojų piniginės dalies", - teigia V. Oržekauskas.

Eksperimentas per karantiną: komunikacija veiksmingesnė

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ karantino metu atliktas eksperimentas „Tyla pražūtinga“ rodo, kad reklama, sumažėjus bendram informaciniam srautui, gali būti veiksmingesnė.

„Manome, kad prie geresnių nei įprasta rezultatų prisidėjo ne tik reklaminio triukšmo sumažėjimas, bet ir tai, kad reklama buvo susijusi su karantinu – tema, kuri tuo metu labiausiai rūpėjo visoms auditorijoms. Tie, kas sugeba išnaudoti bendrą informacinį lauką, visada pasirodo geriau“, – primena V. Oržekauskas.

Pandemijos pamokos: kurioms e. parduotuvėms vartotojai deda pliusą

62,5% apklaustųjų per karantiną susidūrė su vėluojančiais prekių pristatymais, rodo KOG Rinkodaros instituto atlikta vartotojų nuomonės apklausa. Karantinas atskleidė silpnąsias elektroninės prekybos žaidėjų vietas ir rinkos potencialą.

„Paskelbtas karantinas labai gerai atskleidė silpnąsias e. prekybos žaidėjų vietas bei rinkos potencialą ir įmonių gebėjimą išlikti. Vos ne per vieną dieną pirkėjų internetu skaičius padidėjo kelis kartus, o užsakymų perkrautiems e. prekybos flagmanams teko kovoti ne tik su padidėjusiu klientų srautu, bet ir su vos ne geometrine progresija augančiu konkurentų skaičiumi“, – kalba Arijus Kirdeikis, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Inspired UM“ skaitmeninio skyriaus vadovas.

Turinio rinkodara – galimybė prekės ženklams daugiau laiko praleisti su potencialiu klientu

Prekės ženklams varžantis dėl esamų ir potencialių klientų dėmesio, dažnas jų pasitelkia turinio rinkodarą. Apie jos teikiamas galimybes ir ko reikia, ji efektyviai veiktų, M360 diskusijoje kalbėjomės su „IKEA“ rinkodaros vadove Baltijos šalims Kristina Mažeikyte, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ turinio skyriaus vadovu Donaldu Apanavičiumi ir kūrybos studijos „WideWings“ vadovu Gediminu Tamulynu.

„Turinio rinkodara yra tam tikri vertės mainai. Jei turinys naudingas ir įdomus, auditorija atsilygina dėmesiu“, – Inspired UM turinio skyriaus vadovas Donaldas Apanavičius

Tinkama vartotojų segmentacija augina ir pardavimus, ir klientų ratą

Elektroninės prekybos verslams svarbu, kad ne tik vartotojai žinotų jų prekės ženklą, bet ir pats verslas gerai pažintų savo vartotojus, suprastų, kaip jie elgiasi.

„Tinkami segmentuoti ir pažinti savo klientus yra ypatingai svarbu e. prekybos verslams. Svarbu suprasti, kuo jie panašūs,
kuo skiriasi, ir, atsižvelgiant į svarbiausius vartotojų bruožus, pagal tai planuoti skirtingus veiksmų scenarijus, – tikina T.
Bassus. – Nesegmentuojant vartotojų, švaistomi resursai ir potencialas.“

Tyla krizės metu – ne sąjungininkė

Daugelyje medijų kanalų drastiškai kritus reklamos apimtims, žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ pradėjo kampaniją, primenančią, kad tyla krizės metu pražūtinga, o reklama tuo laikotarpiu deda pagrindus prekių ženklo sėkmei.

„Reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas“, – svarsto V. Oržekauskas.

„Inspired UM“: tyla pražūtinga, o kokybiška reklama krizės metu sudeda pagrindus prekių ženklo sėkmei

„Inspired UM“ analizė ir autoritetingi pasauliniai tyrimai rodo, kad krizės metu investuojant į kokybišką reklamą prekių ženklai laimi ne tik ilgojoje, bet ir artimoje perspektyvoje. Todėl, siekdami atkreipti verslo bendruomenės dėmesį į šias svarbias idėjas, bendrovė pradėjo reklamos kampaniją.

„Šia kampanija norėjome pasakyti, jog reklama nėra „kaštai“, ji yra gerai veikianti investicija, kuri duoda ir trumpalaikę, ir ilgalaikę grąžą. Esu įsitikinęs, kad reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas. Juk nematuojant, galima teigti kad Covid19 iš viso neegzistuoja“ , – pranešime žiniasklaidai teigia Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius.

9-ios iš 10-ies įmonių neišnaudoja e. komercijos galimybių.

Nors per karantiną vis daugiau įmonių keliasi į elektroninę erdvę, bet net ir iš didesnių rinkos senbuvių potencialias e. komercijos galimybes išnaudoja vienetai.

„Visą e. komercijos potencialą išnaudoja tik viena iš dešimties internetinę prekybą vykdančių šalies įmonių“, – VŽ teigia Arijus Kirdeikis, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ Skaitmeninio skyriaus vadovas.

Meniu