Rinkodaros sektoriaus lyderiai: apie sėkmės raktą ir fenomenalų laikmetį Lietuvoje
„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį devintą kartą skelbia reklamos ir ryšių su visuomene sektoriuje pirmaujančių įmonių dešimtuką. Šiemet lyderės laurus skina žiniasklaidos planavimo agentūra „Dentsu Lithuania“, per žingsnelį nuo jos – „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).
„Nors ankstesni metai, žvelgiant į vartojimo tendencijas Lietuvoje, buvo kiek stagnuojantys, nemaža dalis esamų klientų didino investicijas. Tarp klientų – nemažai mažmeninės prekybos segmento įmonių, kurios stipriai konkuravo tarpusavyje, o kartu didino ir komunikacijos apimtį. Dar vienas agentūros augimo šaltinis – išplėstos eksporto rinkos ir šalių geografija“, – vardina V. Oržekauskas.
„Iki“ investuoja į skaitmeninių ekranų platformą, „Maximos“ tai pernelyg nedomina
Didžiųjų mažmeninės prekybos verslų, tokių kaip JAV „Amazon“ ar „Walmart“, pelno eilutei reikšmingą įtaką daro pajamos iš reklamos verslo. Ši sritis vis labiau domina ir kai kuriuos Lietuvos mažmenininkus, pavyzdžiui, „Iki“, investuojančią į skaitmeninių ekranų platformą. Jau kurį laiką reklamos sukasi ir kai kuriose „Maximos“ parduotuvėse esančiuose ekranuose, bet rinkos lyderė didesnių planų šioje srityje neturi.
Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas, teigia, kad prekybos tinklai visame pasaulyje nuo seno naudoja savo erdves įvairiems reklamos plotams ir tipams. Tai logiškas sprendimas, naudingas visoms pusėms, nes tiek prekybininkų, tiek prekių ženklų galutiniai interesai sutampa, o pirkėjams suteikiama galimybė atrasti, prisiminti ir pasirinkti.
„Lidl“ savo reklamoje teigė, kad „Maximoje“ apsipirkti pigiau, ekspertai ir iš to regi naudos
Mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ Estijos rinkodaros skyrius padarė klaidą: kainų leidinio viršelyje pavaizduotoje lyginamojoje reklamoje savojo čekio sumą nurodė beveik 10 Eur didesnę nei konkurento „Maximos“. Kūrybinių agentūrų ekspertai sako, kad tokia klaida labai netikėta, reikšminga organizacijai, tačiau yra ne vienas būdas, kaip nepatogią situaciją pakreipti savo naudai.
„Manau, kad tai neįprasta diena „Lidl“ reklamos skyriuje, o kiek neįprasta – priklauso nuo įmonės kultūros. Didžiajai daliai pirkėjų tai turėtų būti juokingas atvejis, nors koks nors pavienis klientas ir gali būti suklaidintas, nustebęs ar įsižeidęs, kaip neretai pasitaiko. Nedidelė dalis žmonių gal tą savaitę dažniau nei įprastai užsuko į „Maximą“, – svarsto D. Gailius.
Lietuviai nelinkę švaistytis atostogų dienomis: derina jas prie ilgųjų savaitgalių, naudojasi darbostogomis
Didžioji dalis Lietuvos gyventojų šią vasarą planuoja bent savaitės trukmės ar ilgesnes atostogas, o ketvirtadalis poilsiui išnaudos šventines nedarbo dienas, prie jų prisiderinę laisvadienių. Tam šiemet tinkamos dvi datos – jau šį savaitgalį laukiančios Joninės ir Žolinės, kurioms poilsį dar galima susiplanuoti iš anksto.
„Šią vasarą atostogauti ketina 9 iš 10 lietuvių, o bent ketvirtadalis planuoja pasiimti laisvų dienų prie šventinių nedarbo dienų. Savaitgaliai – puiki proga atsikvėpti nuo darbų neišnaudojant daug atostogų dienų, ir matome, kad šalies gyventojai sumaniai naudojasi šia galimybe“, – sako „Inspired UM“ plėtros vadovas Domantas Gailius.
Lietuviai jau šluoja keliones ilgajam Žolinės savaitgaliui: į vieną šalį traukia ir kainos, ir lankytini objektai
Didžioji dalis Lietuvos gyventojų šią vasarą planuoja bent savaitės trukmės ar ilgesnes atostogas, o ketvirtadalis poilsiui išnaudos šventines nedarbo dienas, prie jų prisiderinę laisvadienių. Tam šiemet tinkamos dvi datos – jau šį savaitgalį laukiančios Joninės ir Žolinė, kurioms poilsį dar galima susiplanuoti iš anksto.
„Šią vasarą atostogauti ketina 9 iš 10 lietuvių, o bent ketvirtadalis planuoja pasiimti laisvų dienų prie šventinių nedarbo dienų. Savaitgaliai – puiki proga atsikvėpti nuo darbų neišnaudojant daug atostogų dienų, ir matome, kad šalies gyventojai sumaniai naudojasi šia galimybe“, – sako „Inspired UM“ plėtros vadovas Domantas Gailius.
Dosnūs metai: atsparus vartotojas ir užgrūdintas verslas stumia į viršų reklamos rinkos lubas
2023-ieji žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs, itin reikšmingą šuolį į viršų demonstruoja visos pirmajame penketuke esančios bendrovės. Agentūrų vadovai, žvelgdami į šiuos metus, taip pat dėlioja optimistinį scenarijų.
„Nors praėjusieji metai, žvelgiant į vartojimo tendencijas Lietuvoje, buvo gana stagnuojantys, nemaža dalis mūsų esamų klientų didino investicijas. Ir reikia pasakyti, kad investicijos pasiteisino ir davė teigiamų rezultatų – nemažai klientų, nežiūrint į nepalankias ekonomines aplinkybes, sugebėjo augti ir didinti rinkos dalis“, – konstatuoja V. Oržekauskas
Sportininkai varžosi dėl pergalių, reklamos užsakovai – dėl jūsų dėmesio: kas šiemet nuskins laurus?
Įsibėgint didiesiems sporto renginiams ir visiems fanams itin daug laiko leidžiant prie ekranų, dėl jų dėmesio skuba varžytis ir reklamos užsakovai.
„2021m. Olimpines žaidynes stebėjo apie 1,47 mln. gyventojų, UEFA – 1,56 mln. Dėl savo turinio, Olimpinės žaidynės įprastai pritraukia platesnę auditoriją, tačiau 2021 m. Tokijo olimpinės žaidynės buvo transliuojamos nepatogiu laiku, na, ir Lietuvos krepšinio rinktinę lydėjo nesėkmės, tai galėjo lemti mažesnį žiūrovų skaičių, nei 2016 m.“, – sako Lina Dunauskaitė ir primena, kad tais metais Olimpines žaidynes žiūrėjo daugiau nei 2 mln. žiūrovų.
Ką lietuviai veiks vasarą: akiratyje kaimynai ir Viduržemio jūra
Vartotojų tyrimas rodo, kad lietuviai atostogauja visais metų laikais – vidutiniškai 2,6 karto per metus, tačiau vasara išlieka pagrindinis metų laikas atostogoms. Šiais metais 9 iš 10 lietuvių teigia, kad vasarą atostogaus.
„Du trečdaliai (65,6%) visų pilnamečių Lietuvos gyventojų žada atostogauti Lietuvoje. 34% ketina atostogauti tik užsienyje“, – vardina Domantas Gailius, „Inspired UM“ plėtros vadovas.
Dosniausius atlyginimus mokančios komunikacijos ir rinkodaros agentūros
Atlyginimus stabiliai augino ir žiniasklaidos planavimo agentūros. Čia didžiausią vidutinį atlyginimą darbuotojams mokėjo UAB „Inspired Communications“ (prekės ženklas „Inspired UM“) – 3.612 Eur, o per metus jis paaugo bemaž 25%. Tai didžiausias šuolis per metus tarp šio segmento agentūrų.
Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, teigia, kad vidutinio atlyginimo kilimą 2023-aisiais lėmė keli aspektai. Pirmiausia, tai darbuotojų struktūra: praėjusiais metais agentūroje buvo sąlyginai nedaug žmonių, kurie tik pradeda karjerą, mokosi ir, atitinkamai, mažiau uždirba.
Reklamos rinka: lyderiai pozicijų nepaleidžia, TV ir lauko kanalų spragos
- Aštuoni iš TOP 10-ies daugiausiai reklamai Lietuvoje skiriančių verslų – lyderiai jau trejus metus iš eilės.
- Prielaidos šiems metams būti geriems yra gana didelės.
- Vartotojai vėl plačiau atveria pinigines, tačiau kova dėl kiekvieno iš jų dėmesio intensyvėja.
- Prie augančių atskirų reklamos segmentų prisidėjo ir palankesnė statistika.
Kalėdoms Lietuvos gyventojai šiemet nusiteikę išlaidauti labiau nei pernai: prekybininkams turi svarbų patarimą
Didžiąsias šventes lietuviai šiemet pasitinka džiugiau nei pernai – daugiau pinigų ruošiamasi skirti tiek dovanoms, tiek Kalėdų stalui, rodo „Inspired UM“ užsakymu atliktas KOG instituto tyrimas. Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, laidoje „Marketingas 360“ pasakojo, kad šventes šiemet pasitinkame optimistiškomis nuotaikomis ir esame nusiteikę patuštinti pinigines. O į tai, kaip joms ruošiamės, verta atsižvelgti ir prekybininkams.
Šiemet pasiruošimas Kalėdoms bus kitoks: tyrimas atskleidė, kiek gyventojai išleis dovanoms ir kiek artimųjų sveikins
Šiemet lietuviai kalėdinėms dovanoms ir šventiniam stalui pinigų negailės – yra pasirengę paploninti pinigines labiau nei anksčiau. Keičiasi ir kitos tendencijos – šįkart dovanų sulauks ne tik artimieji ar draugai, bet ir augintiniai, atskleidė tyrimas. Nemaža dalis prekių ieškos ne fizinėse parduotuvėse, o internete.
Interneto liūnas: kodėl vartotojai nepamato jūsų reklamos
Reklama internete – vienas dažniausiai prekių ženklų naudojamų komunikacijos kanalų, tačiau verslai čia daro ir nemažai klaidų, nes tyrimai rodo, kad net 86% visų reklamos kampanijų internete nepasiekia penktadalio tikslinės auditorijos.
„Tai šokiruojantys skaičiai. Tačiau niekas nesiginčija, internetas yra dažnai ir daug naudojamas medijų kanalas: jei skaičiuotume, kiek žmonės internete praleidžia laiko, kiek čia apsilanko unikalių vartotojų, tai yra neabejotinai didžiausias kanalas, tačiau dera suprasti, kad vartojimas ir reklamos efektyvumas ne visada žengia koja kojon“, – dėmesį atkreipia J. Barila.
„Password 2023“ nugalėtojai: Ukrainos palaikymas ir „Telios“ programuotojų viliotinis
Efektyviausia mažo biudžeto pardavimų skatinimo rinkodaros kampanija – „Iki“ kruasanų pardavimų skatinimo kampanija“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“);
Efektyviausia didelio biudžeto produktų / paslaugų įvedimo į rinką rinkodaros kampanija - „Iki pigintuvas“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“).
Vėl kels sparnus į „Kanų liūtus“: kokias idėjas iš ten parsiveža reklamos ir rinkodaros profesionalai?
Į šiais metais jau 70-ąjį kartą rengiamą kūrybiškumo festivalį „Kanų liūtai“ ruošiasi tūkstančiai reklamos, komunikacijos ir žiniasklaidos specialistų iš įvairių pasaulio šalių.
Anot V. Oržekausko, „tai – reklamos ir kūrybiškumo fiesta. „Ir“ naudoju neatsitiktinai – neretai gali susidaryti įspūdis, kad reklama gali būti savitikslė kaip ir menas. Ir šioje fiestoje galima rasti visko – nuo netikrų ir trumpalaikių pranašų iki rimtos problematikos nagrinėjimo bei gana įžvalgių apibendrinimų, kur link vystysis industrija ateinančius keletą metų, kas vyraus pagrindiniuose pasaulio diskursuose ir kas taps svarbu. Ir dar reiktų nepamiršti festivalio vietos – Prancūzijos pajūrio su visais gamtos, miestelio ir gurmaniškais malonumais. Man asmeniškai Kanai davė geroką dozę įkvėpimo ir prisidėjo prie to, kokia „InspiredUM“ agentūra yra šiandien ir kur link vystosi mūsų kompetencijos.“
Gyventojai Kalėdų dovanoms skirs apie 200 eurų: ne visų išlaidos apgalvotos
Kalėdines dovanas šiemet pirks aštuoni iš dešimties Lietuvos gyventojų, dažniausiai joms planuojama išleisti panašiai, kaip ir pernai – apie 200 eurų, rodo apklausa. Asmeninių finansų patarėja sako, kad dovanų pirkimą vieni žmonės kruopščiai planuoja, kitus šventės verčia elgtis neapgalvotai.
Lietuviai Kalėdoms taupyti nesiruošia: kai kurių populiarių dovanų parduotuvės gali net pritrūkti
Nepaisant vis garsėjančių kalbų apie galimą krizę, didelė dalis lietuvių viliasi, kad ateinantys metai jiems bus geresni ar bent jau ne prastesni nei šie, tad kalėdinėms dovanoms taupyti nesiruošiama. Verslininkai dovanų sezono taip pat laukia be didelio nerimo ir netgi įspėja, kad kai kurių prekių lentynos prieš Kalėdas gali likti tuščios.
Sveikas protas signalizuoja apie recesiją, bet realybė – vis dar šviesi
Po gana kuklių pirmųjų pandemijos metų rezultatų 2021-ieji žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs – bemaž visų bendrovių pardavimai į viršų stiebėsi dviženkliais skaičiais. Daugelis jų skaičiuoja ir gerus pirmojo šių metų pusmečio rodiklius.
„Mums pavyko bemaž visiškai kompensuoti „Telios“ praradimą. Tai mažoje Lietuvos rinkoje yra didelis pasiekimas“, – teigia
V. Oržekauskas.
„Iki“ išsirinko naujus medijos planavimo partnerius
Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą medijos planavimo konkursą laimėjo medijos planavimo ir pirkimo paslaugas teikianti agentūra „Inspired UM“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Šiuo dideliu laimėjimu ypač džiaugiamės, nes mažmeninė prekyba yra viena įdomiausių, greičiausiai besikeičiančių ir daugiausiai iššūkių keliančių sričių. Esu įsitikinęs, kad turėdami ilgametę patirtį mažmeninėje prekyboje ir rinkoje pirmaujančias analitikos, skaitmenines, turinio ir media kompetencijas pateisinsime parodytą pasitikėjimą ir prisidėsime prie ambicingų „Iki“ tikslų įgyvendinimo“, – sako „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.
2022-ieji rinkodaros ekspertų akimis: iššūkis – ne reklamos biudžetai, o darbuotojai
Beprasidedant dar vieniems pandemijos metams, „Verslo žinios“ kalbina didžiausių rinkodaros ir komunikacijų agentūrų vadovus. Verslininkai dalijasi, su kokiomis nuotaikomis baigė 2021-uosius, ko tikisi ir kokius prognozuoja 2022-uosius.
„Džiugu, kad 2021-uosius baigiame pozityviai – darbingai nusiteikę. Be to, nežiūrint „Telios“ praradimo, tikimės šiokio tokio apyvartų augimo, lyginant su ankstesniais metais“, – skaičiuoja V. Oržekauskas.