About us

Lietuviai nelinkę švaistytis atostogų dienomis: derina jas prie ilgųjų savaitgalių, naudojasi darbostogomis

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų šią vasarą planuoja bent savaitės trukmės ar ilgesnes atostogas, o ketvirtadalis poilsiui išnaudos šventines nedarbo dienas, prie jų prisiderinę laisvadienių. Tam šiemet tinkamos dvi datos – jau šį savaitgalį laukiančios Joninės ir Žolinės, kurioms poilsį dar galima susiplanuoti iš anksto.

„Šią vasarą atostogauti ketina 9 iš 10 lietuvių, o bent ketvirtadalis planuoja pasiimti laisvų dienų prie šventinių nedarbo dienų. Savaitgaliai – puiki proga atsikvėpti nuo darbų neišnaudojant daug atostogų dienų, ir matome, kad šalies gyventojai sumaniai naudojasi šia galimybe“, – sako „Inspired UM“ plėtros vadovas Domantas Gailius.

Lietuviai jau šluoja keliones ilgajam Žolinės savaitgaliui: į vieną šalį traukia ir kainos, ir lankytini objektai

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų šią vasarą planuoja bent savaitės trukmės ar ilgesnes atostogas, o ketvirtadalis poilsiui išnaudos šventines nedarbo dienas, prie jų prisiderinę laisvadienių. Tam šiemet tinkamos dvi datos – jau šį savaitgalį laukiančios Joninės ir Žolinė, kurioms poilsį dar galima susiplanuoti iš anksto.

„Šią vasarą atostogauti ketina 9 iš 10 lietuvių, o bent ketvirtadalis planuoja pasiimti laisvų dienų prie šventinių nedarbo dienų. Savaitgaliai – puiki proga atsikvėpti nuo darbų neišnaudojant daug atostogų dienų, ir matome, kad šalies gyventojai sumaniai naudojasi šia galimybe“, – sako „Inspired UM“ plėtros vadovas Domantas Gailius.

Dosnūs metai: atsparus vartotojas ir užgrūdintas verslas stumia į viršų reklamos rinkos lubas

2023-ieji žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs, itin reikšmingą šuolį į viršų demonstruoja visos pirmajame penketuke esančios bendrovės. Agentūrų vadovai, žvelgdami į šiuos metus, taip pat dėlioja optimistinį scenarijų.

„Nors praėjusieji metai, žvelgiant į vartojimo tendencijas Lietuvoje, buvo gana stagnuojantys, nemaža dalis mūsų esamų klientų didino investicijas. Ir reikia pasakyti, kad investicijos pasiteisino ir davė teigiamų rezultatų – nemažai klientų, nežiūrint į nepalankias ekonomines aplinkybes, sugebėjo augti ir didinti rinkos dalis“, – konstatuoja V. Oržekauskas

Sportininkai varžosi dėl pergalių, reklamos užsakovai – dėl jūsų dėmesio: kas šiemet nuskins laurus?

Įsibėgint didiesiems sporto renginiams ir visiems fanams itin daug laiko leidžiant prie ekranų, dėl jų dėmesio skuba varžytis ir reklamos užsakovai.

„2021m. Olimpines žaidynes stebėjo apie 1,47 mln. gyventojų, UEFA – 1,56 mln. Dėl savo turinio, Olimpinės žaidynės įprastai pritraukia platesnę auditoriją, tačiau 2021 m. Tokijo olimpinės žaidynės buvo transliuojamos nepatogiu laiku, na, ir Lietuvos krepšinio rinktinę lydėjo nesėkmės, tai galėjo lemti mažesnį žiūrovų skaičių, nei 2016 m.“, – sako Lina Dunauskaitė ir primena, kad tais metais Olimpines žaidynes žiūrėjo daugiau nei 2 mln. žiūrovų.

Ką lietuviai veiks vasarą: akiratyje kaimynai ir Viduržemio jūra

Vartotojų tyrimas rodo, kad lietuviai atostogauja visais metų laikais – vidutiniškai 2,6 karto per metus, tačiau vasara išlieka pagrindinis metų laikas atostogoms. Šiais metais 9 iš 10 lietuvių teigia, kad vasarą atostogaus.

„Du trečdaliai (65,6%) visų pilnamečių Lietuvos gyventojų žada atostogauti Lietuvoje. 34% ketina atostogauti tik užsienyje“, – vardina Domantas Gailius, „Inspired UM“ plėtros vadovas.

Dosniausius atlyginimus mokančios komunikacijos ir rinkodaros agentūros

Atlyginimus stabiliai augino ir žiniasklaidos planavimo agentūros. Čia didžiausią vidutinį atlyginimą darbuotojams mokėjo UAB „Inspired Communications“ (prekės ženklas „Inspired UM“) – 3.612 Eur, o per metus jis paaugo bemaž 25%. Tai didžiausias šuolis per metus tarp šio segmento agentūrų.

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, teigia, kad vidutinio atlyginimo kilimą 2023-aisiais lėmė keli aspektai. Pirmiausia, tai darbuotojų struktūra: praėjusiais metais agentūroje buvo sąlyginai nedaug žmonių, kurie tik pradeda karjerą, mokosi ir, atitinkamai, mažiau uždirba.

Reklamos rinka: lyderiai pozicijų nepaleidžia, TV ir lauko kanalų spragos

- Aštuoni iš TOP 10-ies daugiausiai reklamai Lietuvoje skiriančių verslų – lyderiai jau trejus metus iš eilės.
- Prielaidos šiems metams būti geriems yra gana didelės.
- Vartotojai vėl plačiau atveria pinigines, tačiau kova dėl kiekvieno iš jų dėmesio intensyvėja.
- Prie augančių atskirų reklamos segmentų prisidėjo ir palankesnė statistika.

Kalėdoms Lietuvos gyventojai šiemet nusiteikę išlaidauti labiau nei pernai: prekybininkams turi svarbų patarimą

Didžiąsias šventes lietuviai šiemet pasitinka džiugiau nei pernai – daugiau pinigų ruošiamasi skirti tiek dovanoms, tiek Kalėdų stalui, rodo „Inspired UM“ užsakymu atliktas KOG instituto tyrimas. Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, laidoje „Marketingas 360“ pasakojo, kad šventes šiemet pasitinkame optimistiškomis nuotaikomis ir esame nusiteikę patuštinti pinigines. O į tai, kaip joms ruošiamės, verta atsižvelgti ir prekybininkams.

Interneto liūnas: kodėl vartotojai nepamato jūsų reklamos

Reklama internete – vienas dažniausiai prekių ženklų naudojamų komunikacijos kanalų, tačiau verslai čia daro ir nemažai klaidų, nes tyrimai rodo, kad net 86% visų reklamos kampanijų internete nepasiekia penktadalio tikslinės auditorijos.

„Tai šokiruojantys skaičiai. Tačiau niekas nesiginčija, internetas yra dažnai ir daug naudojamas medijų kanalas: jei skaičiuotume, kiek žmonės internete praleidžia laiko, kiek čia apsilanko unikalių vartotojų, tai yra neabejotinai didžiausias kanalas, tačiau dera suprasti, kad vartojimas ir reklamos efektyvumas ne visada žengia koja kojon“, – dėmesį atkreipia J. Barila.

„Password 2023“ nugalėtojai: Ukrainos palaikymas ir „Telios“ programuotojų viliotinis

Efektyviausia mažo biudžeto pardavimų skatinimo rinkodaros kampanija – „Iki“ kruasanų pardavimų skatinimo kampanija“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“);
Efektyviausia didelio biudžeto produktų / paslaugų įvedimo į rinką rinkodaros kampanija - „Iki pigintuvas“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“).

Vėl kels sparnus į „Kanų liūtus“: kokias idėjas iš ten parsiveža reklamos ir rinkodaros profesionalai?

Į šiais metais jau 70-ąjį kartą rengiamą kūrybiškumo festivalį „Kanų liūtai“ ruošiasi tūkstančiai reklamos, komunikacijos ir žiniasklaidos specialistų iš įvairių pasaulio šalių.

Anot V. Oržekausko, „tai – reklamos ir kūrybiškumo fiesta. „Ir“ naudoju neatsitiktinai – neretai gali susidaryti įspūdis, kad reklama gali būti savitikslė kaip ir menas. Ir šioje fiestoje galima rasti visko – nuo netikrų ir trumpalaikių pranašų iki rimtos problematikos nagrinėjimo bei gana įžvalgių apibendrinimų, kur link vystysis industrija ateinančius keletą metų, kas vyraus pagrindiniuose pasaulio diskursuose ir kas taps svarbu. Ir dar reiktų nepamiršti festivalio vietos – Prancūzijos pajūrio su visais gamtos, miestelio ir gurmaniškais malonumais. Man asmeniškai Kanai davė geroką dozę įkvėpimo ir prisidėjo prie to, kokia „InspiredUM“ agentūra yra šiandien ir kur link vystosi mūsų kompetencijos.“

Gyventojai Kalėdų dovanoms skirs apie 200 eurų: ne visų išlaidos apgalvotos

Kalėdines dovanas šiemet pirks aštuoni iš dešimties Lietuvos gyventojų, dažniausiai joms planuojama išleisti panašiai, kaip ir pernai – apie 200 eurų, rodo apklausa. Asmeninių finansų patarėja sako, kad dovanų pirkimą vieni žmonės kruopščiai planuoja, kitus šventės verčia elgtis neapgalvotai.

Sveikas protas signalizuoja apie recesiją, bet realybė – vis dar šviesi

Po gana kuklių pirmųjų pandemijos metų rezultatų 2021-ieji žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs – bemaž visų bendrovių pardavimai į viršų stiebėsi dviženkliais skaičiais. Daugelis jų skaičiuoja ir gerus pirmojo šių metų pusmečio rodiklius.

„Mums pavyko bemaž visiškai kompensuoti „Telios“ praradimą. Tai mažoje Lietuvos rinkoje yra didelis pasiekimas“, – teigia
V. Oržekauskas.

„Iki“ išsirinko naujus medijos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą medijos planavimo konkursą laimėjo medijos planavimo ir pirkimo paslaugas teikianti agentūra „Inspired UM“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Šiuo dideliu laimėjimu ypač džiaugiamės, nes mažmeninė prekyba yra viena įdomiausių, greičiausiai besikeičiančių ir daugiausiai iššūkių keliančių sričių. Esu įsitikinęs, kad turėdami ilgametę patirtį mažmeninėje prekyboje ir rinkoje pirmaujančias analitikos, skaitmenines, turinio ir media kompetencijas pateisinsime parodytą pasitikėjimą ir prisidėsime prie ambicingų „Iki“ tikslų įgyvendinimo“, – sako „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.

2022-ieji rinkodaros ekspertų akimis: iššūkis – ne reklamos biudžetai, o darbuotojai

Beprasidedant dar vieniems pandemijos metams, „Verslo žinios“ kalbina didžiausių rinkodaros ir komunikacijų agentūrų vadovus. Verslininkai dalijasi, su kokiomis nuotaikomis baigė 2021-uosius, ko tikisi ir kokius prognozuoja 2022-uosius.

„Džiugu, kad 2021-uosius baigiame pozityviai – darbingai nusiteikę. Be to, nežiūrint „Telios“ praradimo, tikimės šiokio tokio apyvartų augimo, lyginant su ankstesniais metais“, – skaičiuoja V. Oržekauskas.

Informacinis chaosas viešojoje erdvėje – ar įmanoma suprasti jo dėsnius?

Bet kuris komunikacijos procesą stebintis žmogus pripažins, jog gyvename informaciniame chaose, kai pačios įvairiausios žinutės mus atakuoja visur – lauko reklama, radijas, televizija, internetas, draugų ir kolegų patirtys. Ar įmanoma šioje nuolat permaišomoje mišrainėje sukurti tiksliai apskaičiuotą reklaminę kampaniją? Tikrai taip, tik tam nepakaks paprastų dažniausiai naudojamų algoritmų.

Komunikacija „Facebook“ ir „Instagram“: skirtumai nuo bankų iki telekomunikacijų

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ išvystė programinį sprendimą ir sukūrė„Facebook“ bei „Instagram“ stebėsenos įrankį – „Performly“, leidžiantį realiu laiku stebėti ir analizuoti prekės ženklų komunikaciją.

„Lygiai taip pat dirbdavome ir mes patys, kol galop, susėdę su agentūros analitikų komanda, nusprendėme kurti naują įrankį. Jį išbandėme ir tikrai matome, kad tai palengvina socialinių tinklų stebėseną. Savo ruožtu prekės ženklams tai yra galimybė gerokai paprasčiau matyti ne tik savo paties situaciją, tendencijas, bet ir konkurentų veiksmus“, – kalba J. Videikaitė.

Tyrimas: lietuviai labai bijo, bet baisiausia ne COVID-19

Net du trečdaliai Lietuvos gyventojų jaučia stiprų nerimą, o didelė dalis likusiųjų tik kiek mažiau susirūpinusi dėl infliacijos, brangstančių degalų, energijos bei šildymo, rodo Inspired UM užsakymu atliktas tyrimas. Palyginimui – dėl COVID-19 ligos stiprų nerimą jaučia tik 37 proc. šalies gyventojų.

„Akivaizdu, kad susidariusi situacija gal keisti žmonių įpročius, koreguoti planus, skatina keisti kasdienę rutiną ir įtakoti žiemos-pavasario pirkinių krepšelį bei jų leidimo būdą, kas mums labai svarbu siekiant pažinti rinkos tendencijas“, – sako tyrimą užsakiusios „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.

Menu