Press coverage

Pandemijos pamokos: kurioms e. parduotuvėms vartotojai deda pliusą

62,5% apklaustųjų per karantiną susidūrė su vėluojančiais prekių pristatymais, rodo KOG Rinkodaros instituto atlikta vartotojų nuomonės apklausa. Karantinas atskleidė silpnąsias elektroninės prekybos žaidėjų vietas ir rinkos potencialą.

„Paskelbtas karantinas labai gerai atskleidė silpnąsias e. prekybos žaidėjų vietas bei rinkos potencialą ir įmonių gebėjimą išlikti. Vos ne per vieną dieną pirkėjų internetu skaičius padidėjo kelis kartus, o užsakymų perkrautiems e. prekybos flagmanams teko kovoti ne tik su padidėjusiu klientų srautu, bet ir su vos ne geometrine progresija augančiu konkurentų skaičiumi“, – kalba Arijus Kirdeikis, žiniasklaidos planavimo bendrovės „Inspired UM“ skaitmeninio skyriaus vadovas.

Turinio rinkodara – galimybė prekės ženklams daugiau laiko praleisti su potencialiu klientu

Prekės ženklams varžantis dėl esamų ir potencialių klientų dėmesio, dažnas jų pasitelkia turinio rinkodarą. Apie jos teikiamas galimybes ir ko reikia, ji efektyviai veiktų, M360 diskusijoje kalbėjomės su „IKEA“ rinkodaros vadove Baltijos šalims Kristina Mažeikyte, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ turinio skyriaus vadovu Donaldu Apanavičiumi ir kūrybos studijos „WideWings“ vadovu Gediminu Tamulynu.

„Turinio rinkodara yra tam tikri vertės mainai. Jei turinys naudingas ir įdomus, auditorija atsilygina dėmesiu“, – Inspired UM turinio skyriaus vadovas Donaldas Apanavičius

Tinkama vartotojų segmentacija augina ir pardavimus, ir klientų ratą

Elektroninės prekybos verslams svarbu, kad ne tik vartotojai žinotų jų prekės ženklą, bet ir pats verslas gerai pažintų savo vartotojus, suprastų, kaip jie elgiasi.

„Tinkami segmentuoti ir pažinti savo klientus yra ypatingai svarbu e. prekybos verslams. Svarbu suprasti, kuo jie panašūs,
kuo skiriasi, ir, atsižvelgiant į svarbiausius vartotojų bruožus, pagal tai planuoti skirtingus veiksmų scenarijus, – tikina T.
Bassus. – Nesegmentuojant vartotojų, švaistomi resursai ir potencialas.“

Tyla krizės metu – ne sąjungininkė

Daugelyje medijų kanalų drastiškai kritus reklamos apimtims, žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ pradėjo kampaniją, primenančią, kad tyla krizės metu pražūtinga, o reklama tuo laikotarpiu deda pagrindus prekių ženklo sėkmei.

„Reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas“, – svarsto V. Oržekauskas.

„Inspired UM“: tyla pražūtinga, o kokybiška reklama krizės metu sudeda pagrindus prekių ženklo sėkmei

„Inspired UM“ analizė ir autoritetingi pasauliniai tyrimai rodo, kad krizės metu investuojant į kokybišką reklamą prekių ženklai laimi ne tik ilgojoje, bet ir artimoje perspektyvoje. Todėl, siekdami atkreipti verslo bendruomenės dėmesį į šias svarbias idėjas, bendrovė pradėjo reklamos kampaniją.

„Šia kampanija norėjome pasakyti, jog reklama nėra „kaštai“, ji yra gerai veikianti investicija, kuri duoda ir trumpalaikę, ir ilgalaikę grąžą. Esu įsitikinęs, kad reklamos nuvertinimo priežastis labai paprasta – matavimo nebuvimas. Juk nematuojant, galima teigti kad Covid19 iš viso neegzistuoja“ , – pranešime žiniasklaidai teigia Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius.

9-ios iš 10-ies įmonių neišnaudoja e. komercijos galimybių.

Nors per karantiną vis daugiau įmonių keliasi į elektroninę erdvę, bet net ir iš didesnių rinkos senbuvių potencialias e. komercijos galimybes išnaudoja vienetai.

„Visą e. komercijos potencialą išnaudoja tik viena iš dešimties internetinę prekybą vykdančių šalies įmonių“, – VŽ teigia Arijus Kirdeikis, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ Skaitmeninio skyriaus vadovas.

Influencerių rožinė pasaka bliūkšta – svarbūs parametrai menksta

Nors nuomonės formuotojų rinkodarai socialiniuose tinkluose prekių ženklai vis dar didina išlaidas, tyrimai rodo, kad pasitikėjimas influenceriais menksta. Tad traukiant nuomonės formuotojų rinkodarą į savo komunikacijos biudžetą, prekių ženklams derėtų įvertinti daugiau faktorių, ne vien judėti į priekį su visuotinio populiarumo banga.

„Per metus toks kritimas yra drastiškas. Ypač turint omenyje, kad 2019 m. nuomonės lyderiai tikrai atrodytų dėjo nemažai pastangų: ėmė dirbti skaidriau, kai kurie labiau pradėjo žymėti reklamą, kalbėti apie tai, kad kodėl atstovauja vieną ar kitą prekės ženklą ir pan. Nepaisant to, daugumos svarbių parametrų kreivė važiuoja žemyn“, – pabrėžia J. Videikaitė.

Lietuvos reklamos rinka: kaip atrodė praėję metai ir kokių pokyčių laukti

Vis didesnės reklamos planavimo dalies atidavimas algoritmams, video reklamos internete augimas, skaitmeninės lauko reklamos plėtra, 100 proc. televizijos reklamos eterio užimtumas – apie tokias ateinančių metų reklamos rinkos tendencijas kalba agentūros „Inspired UM“ ekspertai Jurgis Šimelionis ir Dainius Baranauskas, išanalizavę pastarųjų metų situaciją.

„Be abejo, tai, kad senstame – niekam ne naujiena. Bet įdomu pažiūrėti, kokiu tempu tai vyksta: jei prieš dešimt metų vidutinis Lietuvos gyventojų amžius buvo 39, dabar jis jau siekia 44 metus (amžiaus mediana) – per dešimtmetį pasenome penkeriais metais“, – atkreipia dėmesį D. Baranauskas.

Geras turinys prilygsta cirkui: kada verta jo kūrimą atiduoti vartotojams?

Žiniasklaidos planavimo ir komunikacijos agentūros „Inspired UM“ skaitmeninės komunikacijos skyriaus vadovė Jurgita Videikaitė Lietuvos marketingo asociacijos organizuotame renginyje „LiMA DAY KAUNAS‘19“ skaitė pranešimą tema „Prekės ženklų triger'iai vartotojų ekranuose“.

„Atsisukite į vartotojus, kartais jie padės sutaupyti ir pamilti prekės ženklą“, – ragina agentūros „Inspired UM“ skaitmeninės komunikacijos skyriaus vadovė Jurgita Videikaitė.

Požiūrio klausimas: „tik“ ar „net“ 40% vartotojų nemėgsta reklamos

Nors mėgstame pabrėžti, kad nežiūrime, blokuojame ar ignoruojame reklamą, vis dėlto vartotojų dalis, kuri komunikaciją ir reklamą vertina palankiai, yra gana didelė. Vartotojai paklausti, kuriuose kanaluose jiems būtų priimtiniausia reklama, tokiais įvardija televiziją, žurnalus ir laikraščius.

„Dažnai girdime hiperbolizuotą teiginį, kad visi nemėgsta reklamos, tačiau mūsų tyrimas rodo, kad vis dėlto taip nėra“, – kalba Lina Dunauskaitė, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vyresnioji projektų vadovė.

„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes dauguma konkursų baigėsi pratęstomis sutartimis su esamais partneriais. Labiausiai į viršų pasistiebti pavyko „BPN Lietuvai“, kuri tarp sektoriaus įmonių atsistojo ant trečio laiptelio. Pagal pelningą beveik visos agentūros rikiuojasi tame pačiame lygyje.

„Dar gegužę buvo 100% parduotas TV reklamos laikas, tai – gana nauja rinkoje. TV kanalai pradėjo rimtai ruoštis rudeniui, t. y. kaip suvaldyti didesnę paklausą, nei yra pasiūla“, – kalba V. Oržekauskas.

Interaktyvios reklamos formos ne miršta, o keičiasi su vartotoju

J. Videikaitė pasakoja, kad šiuo metu nemažai kalbama apie interaktyvios reklamos formos (angl. rich media) „mirtį“. Tiesa, yra ir tokių, kurie įsitikinę, kad toks reklamos pateikimas turi daug privalumų. Specialistė aiškina, kodėl žmonių nuomonės šiuo klausimu išsiskiria.

„Rich media formatai yra naudojami tada, kai norima reklamuoti produktus ar paslaugas, kurie tuo metu yra esminiai prekinio ženklo žinomumui ir formuoja jo įvaizdį“, – sako žiniasklaidos planavimo ir komunikacijos agentūros „Inspired UM“ skaitmeninės komunikacijos skyriaus vadovė Jurgita Videikaitė.

„Telia“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Telekomunikacijų bendrovė „Telia“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius, kuriais tapo agentūra „Inspired Communications“. Prieš tai bendrovė ketverius metus dirbo su OMD agentūra.

„Dėkojame savo ilgamečiams partneriams OMD už reikšmingą indėlį įgyvendinant pastarųjų metų kampanijas, tarp kurių buvo ir 2017 m. sėkmingas bendrovių sujungimas ir „Telia“ prekės ženklo įvedimas. Po konkurso pasirinkome „Inspired Communications“, kurie buvo įvertinti kaip tinkamiausia agentūra tolesniam darbui siekiant mūsų užsibrėžtų tikslų“, - sako „Telia“ rinkodaros vadovė Vaida Jurkonienė.

Pirmą kartą ištyrė tinklalaidžių klausymo įpročius Lietuvoje

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ atliko pirmąjį Lietuvoje tyrimą, kuriame nagrinėjo tinklalaidžių (angl. podcasts) klausymo įpročius. Paaiškėjo, kad Lietuvoje tinklalaidžių klauso 36 proc. interneto vartotojų.

„Amerikoje šis formatas išpopuliarėjo labiausiai dėl ilgų atstumų, nes tinklalaidžių žmonės klausosi automobiliuose. Dabar buvo mūsų pirmas tyrimas, o kai padarysime kitą, matysime, ar jų populiarumas auga ir Lietuvoje“, – sakė J. Videikaitė

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami partneriai – agentūra „Inspired UM“.

„Džiaugiamės, kad mūsų esami partneriai atėjo į konkursą su patraukliu pasiūlymu ir taikliomis įžvalgomis“, – kalba p. Drakšė.

„Maximos“ žiniasklaidos planavimo partneriai nesikeičia

„Vilniaus prekybos“ įmonių grupė užbaigė žiniasklaidos planavimo agentūros atrankos konkursą – jį laimėjo geriausią pasiūlymą pateikusi agentūra „Inspired Communications“ (prekės ženklas „Inspired UM“). Su šiais partneriais prekybininkė jau dirba nuo 2016 m.

Ruošia pokyčius televizijos žiūrovams: reklamos matys dar daugiau?

Televizoriaus žiūrėjimas tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje vis dar tituluojamas viena populiariausių pramogų – priešais dėžutę su judančiais paveikslėliais daugelis kasdien praleidžia ne po vieną, ir net ne po dvi valandas.

„Tai tikriausiai leis televizijoms pažaisti su reklaminiais blokais – jie greičiausiai trumpės, bet bus dažnesni. Tai galbūt mažiau nervins žiūrovus. Šiuo atveju atsiras bandymų laukas, kai televizijos ieškos naujų formų, kaip nepaleisti žiūrovo ir tuo pačiu sutalpinti reklamą“, - sako V. Oržekauskas.

Ką rodo įtakingiausiųjų reitingas socialiniuose tinkluose

Vyrai socialiniuose tinkluose yra linkę rečiau sekti nuomonės lyderius, tačiau skirtingai nei moterys, jie daugiau yra linkę komentuoti bei įsitraukti į diskusijas.

„Jie teigia suprantantys, kad tai yra reklama, bet palankiai priima tą turinį, tačiau kartu didžioji dalis vartotojų vis tiek ieško daugiau informacijos, tikrina atsiliepimus. O tie, kurie nepasitiki, dažniausia priežastimi įvardija, tiesmuką reklaminį turinį, jie teigia, kad norėtų labiau integruotų, subtilesnių žinučių“, – pabrėžia Rūta Matulaitienė, KOG Instituto Tyrimų vadovė.

Menu