Press coverage

Rinkodaros biudžetai 2025 m.: optimistinius planus karpo nežinomieji

Po ryškesnio reklamos rinkos šuolio 2023-iaisiais, regis, šiuos metus užbaigsime kiek nuosaikesniu augimu, nors didžiausi reklamos užsakovai – pirmuoju smuiku griežiantys prekybos tinklai ir telekomunikacijų įmonės – tempo nemažina.

„Reklamos rinkos augimą turėtų sudaryti keli šaltiniai: didėjanti reklamdavių konkurencija dėl vis storesnės vartotojų piniginės, kurią šie turėtų atverti vis plačiau. Antras šaltinis – ir toliau augančios reklamos kainos skirtinguose kanaluose“, – vardina V. Oržekauskas.

„LTG grupės“ konkursas – tik detalė, agentūros piktinasi nesąžininga konkurencija

Šiuo metu vykstant „LTG grupės“ ir jos jungiamų įmonių žiniasklaidos planavimo konkursui ir jį audituojant UAB „Media Audits“, agentūros ir viešai, ir neviešai baksnoja į ne vienus metus besitęsiančią problemą, kai valstybinių institucijų konkursus audituoja įmonė, kurios savininkai valdo konkuruojančią žiniasklaidos planavimo agentūrą.

Tai ne vienus metus besitęsianti rinkos bėda. Tie patys asmenys vadovauja audito bendrovei ir kartu per susijusius asmenis turi ir žiniasklaidos planavimo agentūrą. Interesų konfliktas yra akivaizdus. Audituodami skirtingus konkursus, jie prieina prie visos konfidencialios informacijos tiek kalbant apie atskirų agentūrų kainų lygį, tiek strateginius klausimus, agentūrų „know-how“. Tai yra labai jautru“, – pabrėžia V. Oržekauskas.

Prieš šventes – pokyčiai ne tik parduotuvėse ar TV ekrane: Kalėdos Lietuvoje bus rekordinės

Kaip rodo visuomenės tyrimas, Kalėdų dovanas šiais metais planuoja pirkti per 91 proc. suaugusių Lietuvos gyventojų. Kiekvienas vidutiniškai po 6 – ne tik artimiesiems ar draugams, bet ir sau ar auginamiems gyvūnams. Gyventojai dovanoms planuoja skirti vidutiniškai po 224 eurus, o kalėdiniam stalui – dar apie 146 eurus.

Beje, moterys ir jaunimas dovanas pradeda pirkti gerokai anksčiau ir taip pat internetu. Tuo metu daugelis vyrų paprastai delsia iki paskutinės minutės ir dažniau perka fizinėse parduotuvėse“, – komentuoja „Inspired UM“ atstovė L.Dunauskaitė.

Prieš šventes – pokyčiai ne tik parduotuvėse ar TV ekrane: Kalėdos Lietuvoje bus rekordinės

Skaičiuojant paskutines savaites iki didžiųjų metų švenčių, aiškėja, kad šiemet lietuviai pirks daugiau dovanų nei bet kada anksčiau, o joms išleis rekordinę sumą pinigų. Dauguma moterų jas perka jau dabar, o vyrai vėl atidės vėlesniam laikui.

„Mūsų atliekami ir kiti tyrimai rodo didelį Lietuvos vartotojų optimizmą – jis vienas didžiausių visoje ES. Šiemet lietuviai Kalėdoms sako išleisiantys kaip niekada daug pinigų“, – pastebi „Inspired UM“ projektų valdymo ir planavimo skyriaus vadovė Lina Dunauskaitė.

Spaudos pusryčiuose – diskusija apie reklamos galimybes spaudoje

Lapkričio 8 d. „15min grupė“ surengė spaudos pusryčius – praktinę konferenciją, į kurią pakvietė verslininkus, rinkodaros specialistus, medijų agentūrų atstovus ir pardavimų profesionalus. Renginio tikslas – giliau pristatyti spaudą kaip reklamos kanalą.

Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, verslo plėtros vadovas ir KOG instituto steigėjas, pastebi, kad šiandien prekės ženklai siekia save išreikšti per kokybišką ir autentišką turinį, kurį žmonės vertina ir mėgsta. Spaudos žurnalai, su 1,5 milijono skaitytojų auditorija, siūlo būtent tokią platformą, kurioje reklama pasiekia daugybę skirtingų segmentų.

Rinkodaros sektoriaus lyderiai: apie sėkmės raktą ir fenomenalų laikmetį Lietuvoje

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį devintą kartą skelbia reklamos ir ryšių su visuomene sektoriuje pirmaujančių įmonių dešimtuką. Šiemet lyderės laurus skina žiniasklaidos planavimo agentūra „Dentsu Lithuania“, per žingsnelį nuo jos – „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).

„Nors ankstesni metai, žvelgiant į vartojimo tendencijas Lietuvoje, buvo kiek stagnuojantys, nemaža dalis esamų klientų didino investicijas. Tarp klientų – nemažai mažmeninės prekybos segmento įmonių, kurios stipriai konkuravo tarpusavyje, o kartu didino ir komunikacijos apimtį. Dar vienas agentūros augimo šaltinis – išplėstos eksporto rinkos ir šalių geografija“, – vardina V. Oržekauskas.

„Iki“ investuoja į skaitmeninių ekranų platformą, „Maximos“ tai pernelyg nedomina

Didžiųjų mažmeninės prekybos verslų, tokių kaip JAV „Amazon“ ar „Walmart“, pelno eilutei reikšmingą įtaką daro pajamos iš reklamos verslo. Ši sritis vis labiau domina ir kai kuriuos Lietuvos mažmenininkus, pavyzdžiui, „Iki“, investuojančią į skaitmeninių ekranų platformą. Jau kurį laiką reklamos sukasi ir kai kuriose „Maximos“ parduotuvėse esančiuose ekranuose, bet rinkos lyderė didesnių planų šioje srityje neturi.

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas, teigia, kad prekybos tinklai visame pasaulyje nuo seno naudoja savo erdves įvairiems reklamos plotams ir tipams. Tai logiškas sprendimas, naudingas visoms pusėms, nes tiek prekybininkų, tiek prekių ženklų galutiniai interesai sutampa, o pirkėjams suteikiama galimybė atrasti, prisiminti ir pasirinkti.

„Lidl“ savo reklamoje teigė, kad „Maximoje“ apsipirkti pigiau, ekspertai ir iš to regi naudos

Mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ Estijos rinkodaros skyrius padarė klaidą: kainų leidinio viršelyje pavaizduotoje lyginamojoje reklamoje savojo čekio sumą nurodė beveik 10 Eur didesnę nei konkurento „Maximos“. Kūrybinių agentūrų ekspertai sako, kad tokia klaida labai netikėta, reikšminga organizacijai, tačiau yra ne vienas būdas, kaip nepatogią situaciją pakreipti savo naudai.

„Manau, kad tai neįprasta diena „Lidl“ reklamos skyriuje, o kiek neįprasta – priklauso nuo įmonės kultūros. Didžiajai daliai pirkėjų tai turėtų būti juokingas atvejis, nors koks nors pavienis klientas ir gali būti suklaidintas, nustebęs ar įsižeidęs, kaip neretai pasitaiko. Nedidelė dalis žmonių gal tą savaitę dažniau nei įprastai užsuko į „Maximą“, – svarsto D. Gailius.

Lietuviai nelinkę švaistytis atostogų dienomis: derina jas prie ilgųjų savaitgalių, naudojasi darbostogomis

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų šią vasarą planuoja bent savaitės trukmės ar ilgesnes atostogas, o ketvirtadalis poilsiui išnaudos šventines nedarbo dienas, prie jų prisiderinę laisvadienių. Tam šiemet tinkamos dvi datos – jau šį savaitgalį laukiančios Joninės ir Žolinės, kurioms poilsį dar galima susiplanuoti iš anksto.

„Šią vasarą atostogauti ketina 9 iš 10 lietuvių, o bent ketvirtadalis planuoja pasiimti laisvų dienų prie šventinių nedarbo dienų. Savaitgaliai – puiki proga atsikvėpti nuo darbų neišnaudojant daug atostogų dienų, ir matome, kad šalies gyventojai sumaniai naudojasi šia galimybe“, – sako „Inspired UM“ plėtros vadovas Domantas Gailius.

Lietuviai jau šluoja keliones ilgajam Žolinės savaitgaliui: į vieną šalį traukia ir kainos, ir lankytini objektai

Didžioji dalis Lietuvos gyventojų šią vasarą planuoja bent savaitės trukmės ar ilgesnes atostogas, o ketvirtadalis poilsiui išnaudos šventines nedarbo dienas, prie jų prisiderinę laisvadienių. Tam šiemet tinkamos dvi datos – jau šį savaitgalį laukiančios Joninės ir Žolinė, kurioms poilsį dar galima susiplanuoti iš anksto.

„Šią vasarą atostogauti ketina 9 iš 10 lietuvių, o bent ketvirtadalis planuoja pasiimti laisvų dienų prie šventinių nedarbo dienų. Savaitgaliai – puiki proga atsikvėpti nuo darbų neišnaudojant daug atostogų dienų, ir matome, kad šalies gyventojai sumaniai naudojasi šia galimybe“, – sako „Inspired UM“ plėtros vadovas Domantas Gailius.

Dosnūs metai: atsparus vartotojas ir užgrūdintas verslas stumia į viršų reklamos rinkos lubas

2023-ieji žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs, itin reikšmingą šuolį į viršų demonstruoja visos pirmajame penketuke esančios bendrovės. Agentūrų vadovai, žvelgdami į šiuos metus, taip pat dėlioja optimistinį scenarijų.

„Nors praėjusieji metai, žvelgiant į vartojimo tendencijas Lietuvoje, buvo gana stagnuojantys, nemaža dalis mūsų esamų klientų didino investicijas. Ir reikia pasakyti, kad investicijos pasiteisino ir davė teigiamų rezultatų – nemažai klientų, nežiūrint į nepalankias ekonomines aplinkybes, sugebėjo augti ir didinti rinkos dalis“, – konstatuoja V. Oržekauskas

Sportininkai varžosi dėl pergalių, reklamos užsakovai – dėl jūsų dėmesio: kas šiemet nuskins laurus?

Įsibėgint didiesiems sporto renginiams ir visiems fanams itin daug laiko leidžiant prie ekranų, dėl jų dėmesio skuba varžytis ir reklamos užsakovai.

„2021m. Olimpines žaidynes stebėjo apie 1,47 mln. gyventojų, UEFA – 1,56 mln. Dėl savo turinio, Olimpinės žaidynės įprastai pritraukia platesnę auditoriją, tačiau 2021 m. Tokijo olimpinės žaidynės buvo transliuojamos nepatogiu laiku, na, ir Lietuvos krepšinio rinktinę lydėjo nesėkmės, tai galėjo lemti mažesnį žiūrovų skaičių, nei 2016 m.“, – sako Lina Dunauskaitė ir primena, kad tais metais Olimpines žaidynes žiūrėjo daugiau nei 2 mln. žiūrovų.

Ką lietuviai veiks vasarą: akiratyje kaimynai ir Viduržemio jūra

Vartotojų tyrimas rodo, kad lietuviai atostogauja visais metų laikais – vidutiniškai 2,6 karto per metus, tačiau vasara išlieka pagrindinis metų laikas atostogoms. Šiais metais 9 iš 10 lietuvių teigia, kad vasarą atostogaus.

„Du trečdaliai (65,6%) visų pilnamečių Lietuvos gyventojų žada atostogauti Lietuvoje. 34% ketina atostogauti tik užsienyje“, – vardina Domantas Gailius, „Inspired UM“ plėtros vadovas.

Dosniausius atlyginimus mokančios komunikacijos ir rinkodaros agentūros

Atlyginimus stabiliai augino ir žiniasklaidos planavimo agentūros. Čia didžiausią vidutinį atlyginimą darbuotojams mokėjo UAB „Inspired Communications“ (prekės ženklas „Inspired UM“) – 3.612 Eur, o per metus jis paaugo bemaž 25%. Tai didžiausias šuolis per metus tarp šio segmento agentūrų.

Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktorius, teigia, kad vidutinio atlyginimo kilimą 2023-aisiais lėmė keli aspektai. Pirmiausia, tai darbuotojų struktūra: praėjusiais metais agentūroje buvo sąlyginai nedaug žmonių, kurie tik pradeda karjerą, mokosi ir, atitinkamai, mažiau uždirba.

Reklamos rinka: lyderiai pozicijų nepaleidžia, TV ir lauko kanalų spragos

- Aštuoni iš TOP 10-ies daugiausiai reklamai Lietuvoje skiriančių verslų – lyderiai jau trejus metus iš eilės.
- Prielaidos šiems metams būti geriems yra gana didelės.
- Vartotojai vėl plačiau atveria pinigines, tačiau kova dėl kiekvieno iš jų dėmesio intensyvėja.
- Prie augančių atskirų reklamos segmentų prisidėjo ir palankesnė statistika.

Kalėdoms Lietuvos gyventojai šiemet nusiteikę išlaidauti labiau nei pernai: prekybininkams turi svarbų patarimą

Didžiąsias šventes lietuviai šiemet pasitinka džiugiau nei pernai – daugiau pinigų ruošiamasi skirti tiek dovanoms, tiek Kalėdų stalui, rodo „Inspired UM“ užsakymu atliktas KOG instituto tyrimas. Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, laidoje „Marketingas 360“ pasakojo, kad šventes šiemet pasitinkame optimistiškomis nuotaikomis ir esame nusiteikę patuštinti pinigines. O į tai, kaip joms ruošiamės, verta atsižvelgti ir prekybininkams.

Interneto liūnas: kodėl vartotojai nepamato jūsų reklamos

Reklama internete – vienas dažniausiai prekių ženklų naudojamų komunikacijos kanalų, tačiau verslai čia daro ir nemažai klaidų, nes tyrimai rodo, kad net 86% visų reklamos kampanijų internete nepasiekia penktadalio tikslinės auditorijos.

„Tai šokiruojantys skaičiai. Tačiau niekas nesiginčija, internetas yra dažnai ir daug naudojamas medijų kanalas: jei skaičiuotume, kiek žmonės internete praleidžia laiko, kiek čia apsilanko unikalių vartotojų, tai yra neabejotinai didžiausias kanalas, tačiau dera suprasti, kad vartojimas ir reklamos efektyvumas ne visada žengia koja kojon“, – dėmesį atkreipia J. Barila.

„Password 2023“ nugalėtojai: Ukrainos palaikymas ir „Telios“ programuotojų viliotinis

Efektyviausia mažo biudžeto pardavimų skatinimo rinkodaros kampanija – „Iki“ kruasanų pardavimų skatinimo kampanija“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“);
Efektyviausia didelio biudžeto produktų / paslaugų įvedimo į rinką rinkodaros kampanija - „Iki pigintuvas“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“).

Vėl kels sparnus į „Kanų liūtus“: kokias idėjas iš ten parsiveža reklamos ir rinkodaros profesionalai?

Į šiais metais jau 70-ąjį kartą rengiamą kūrybiškumo festivalį „Kanų liūtai“ ruošiasi tūkstančiai reklamos, komunikacijos ir žiniasklaidos specialistų iš įvairių pasaulio šalių.

Anot V. Oržekausko, „tai – reklamos ir kūrybiškumo fiesta. „Ir“ naudoju neatsitiktinai – neretai gali susidaryti įspūdis, kad reklama gali būti savitikslė kaip ir menas. Ir šioje fiestoje galima rasti visko – nuo netikrų ir trumpalaikių pranašų iki rimtos problematikos nagrinėjimo bei gana įžvalgių apibendrinimų, kur link vystysis industrija ateinančius keletą metų, kas vyraus pagrindiniuose pasaulio diskursuose ir kas taps svarbu. Ir dar reiktų nepamiršti festivalio vietos – Prancūzijos pajūrio su visais gamtos, miestelio ir gurmaniškais malonumais. Man asmeniškai Kanai davė geroką dozę įkvėpimo ir prisidėjo prie to, kokia „InspiredUM“ agentūra yra šiandien ir kur link vystosi mūsų kompetencijos.“

Menu