Press coverage

Juodasis lapkritis: kai nuolaidos prasideda anksčiau nei nuotaika pirkti

Kasmet, atrodo, vis sunkiau atskirti tikrąją „Juodojo penktadienio“ dieną nuo visą lapkritį trunkančio komunikacinio triukšmo. Ir ne tik atrodo – taip ir yra. Reklamos pradeda persekioti mus dar nuo mėnesio vidurio, o šiemet pati kelis kartus rimtai suabejojau: ar tikrai nepraleidau didžiųjų nuolaidų dienos? Juodasis penktadienis pavirto juoduoju lapkričiu – ir tai nėra chaosas. Tai ženklas, kad keičiasi ne tik verslas, bet ir pirkėjai.

Interneto pusryčiuose – diskusijos apie portalų ateitį ir geros reklamos receptai

Penktadienį Vilniaus oro uosto konferencijų centre „15min grupė“ surengė interneto pusryčius – praktinę konferenciją, į kurią susirinko verslininkai, medijų agentūrų atstovai, rinkodaros specialistai bei pardavimų profesionalai. Svarbiausias šio renginio tikslas – įsikvėpti bei geriau suprasti internetą kaip media kanalą.

Reklama baigiasi ten, kur prasideda turinys: kodėl verta investuoti į pasakojimą?

Reklaminiame triukšme laimi ne tie, kurie garsiau rėkia, o tie, kurie moka kalbėti įdomiai. Pastaraisiais metais vis daugiau prekės ženklų pagaliau supranta – žmogus nebenori būti persekiojamas reklamos. Jis siekia, kad su juo būtų kalbamasi – protingai, aktualiai, be dirbtinės pompastikos, todėl vis dažniau reklamos vietą užima turinys – pasakojimas, kuris ne tik matomas, bet ir skaitomas iki galo.

Svarbiausios socialinių tinklų naujienos: nuo „Meta“ draudimų iki naujų funkcijų „Instagram“ ir „TikTok“

Pastarasis ketvirtis socialinių tinklų pasaulyje buvo itin dinamiškas. Platformos pristatė naujus įrankius, sustiprino bendruomenių funkcijas ir ėmėsi griežtesnių reguliacinių priemonių, rašoma „Marvelous LT“ pranešime žiniasklaidai.

„Meta“ planuoja iki 2026 m. visiškai automatizuoti reklamos kūrimą naudojant dirbtinį intelektą. Užuot kūrus strategijas ir vizualus, pakaks įkelti produkto nuotrauką ir nurodyti biudžetą, kurį norėsite išleisti reklamai, o sistema pati sugeneruos tekstą, vizualą bei parinks tinkamiausią auditoriją“, – aiškina ekspertė.

JK mobilieji įrenginiai pirmą kartą aplenkė televiziją, bet lietuviai vis dar prilipę prie TV ekranų

Naujausi duomenys rodo, kad suaugę Jungtinės Karalystės (JK) gyventojai daugiau laiko praleidžia prie mobiliųjų telefonų nei prie televizorių ekranų, Jungtinės Karalystės Reklamos tyrimų instituto (IPA) duomenis skelbia „Marketing Week“. O „Inspired UM“ užsakymu KOG instituto atliktas tyrimas atskleidžia, kad daugiau kaip 80% visų Lietuvos gyventojų dažniausiai žiūri tradicinius lietuviškus TV kanalus ir „YouTube“.

Televizija, „YouTube“ ar „Netflix“: išsiaiškino, kas, ką žiūri Lietuvoje

Populiarėjant išmaniesiems įrenginiams, keičiasi ir video turinio vartojimo įpročiai. Tačiau ir toliau daugiausia Lietuvos gyventojų žiūri įprastinius TV kanalus. Kita vertus, taip pat populiarėja ir užsakomo turinio platformų ar kanalų žiūrėjimas.

„Yra daug tyrimų apie atskirus kanalus – įprastinės TV, „YouTube“ ar „Netflix“, tačiau apie multikanališkumą žinios yra gana ribotos.

Tyrimas: daugiau lietuvių žiūri įprastą TV nei „YouTube”

Populiarėjant išmaniesiems įrenginiams, keičiasi ir video turinio vartojimo įpročiai. Tačiau ir toliau daugiausia Lietuvos gyventojų žiūri įprastinius TV kanalus. Kita vertus, taip pat populiarėja ir užsakomo turinio platformų ar kanalų žiūrėjimas.

„Inspired UM“ projektų valdymo ir planavimo skyriaus vadovė Lina Dunauskaitė pastebi, kad Lietuvoje ir visame pasaulyje vis dar trūksta išsamių tyrimų apie tai, kaip žmonės vartoja skirtingas žiniasklaidos priemones.

Televizija, „YouTube“ ar „Netflix“: išsiaiškino, kas, ką žiūri Lietuvoje

Daugiau kaip 80 proc. visų gyventojų dažniausiai vartoja tradicinius lietuviškus TV kanalus ir „YouTube“. Tai rodo „Inspired UM“ užsakymu KOG instituto atliktas tyrimas.

„Inspired UM“ verslo plėtros vadovas Domantas Gailius pastebi, kad Lietuvoje ir visame pasaulyje vis dar trūksta išsamių tyrimų apie tai, kaip žmonės vartoja skirtingas žiniasklaidos priemones.

Dosniausius atlyginimus mokančios rinkodaros ir komunikacijos agentūros

Didžiausią atlyginimą savo darbuotojams iš reklamos, rinkodaros, žiniasklaidos planavimo, komunikacijos ir lauko reklamos agentūrų praėjusiais metais mokėjo UAB „Skaitmeninė reklama“. Lyderio poziciją pagal mokamą atlygį ši agentūra užėmė ir ankstesniais metais. Kaip rodo VŽ surinkta statistika, atlyginimai segmente augo kur kas daugiau nei šalies vidurkis, 2024 m. siekęs 10,2%.

„Agentūroje turime mažiau pradedančiųjų darbuotojų, dauguma mūsų kolektyvo dirba jau nemažai metų. Kalbant apie ateitį, tai kaip ir visi verslai susiduriame su sparčiau augančiais kaštais, tačiau ne taip greitai didėjančiomis pajamomis, tos žirklės tikrai jaučiamos, tad stengiamės kiek įmanoma labiau automatizuoti procesus ir darbą bei turėti kuo mažiau techninių žmonių“, – kalba V. Oržekauskas.

Virtualių modelių era: partnerystės su prekių ženklais jų kūrėjams užtikrina milijonus

Pasaulinė influencerių rinkodaros rinka 2024 m. apytikriai pasiekė 24 mlrd. USD, o ateityje šiai sričiai skiriami biudžetai augs, vis reikšmingesnę jų dalį numatant dirbtinio intelekto (DI) sukurtiems influenceriams, rodo socialinių tinklų tyrimų, konsultacijų ir programinės įrangos platformas jungiančios bendrovės „Influencer Marketing's Hub“ prognozė.

Rinkodaros biudžetai 2025 m.: optimistinius planus karpo nežinomieji

Po ryškesnio reklamos rinkos šuolio 2023-iaisiais, regis, šiuos metus užbaigsime kiek nuosaikesniu augimu, nors didžiausi reklamos užsakovai – pirmuoju smuiku griežiantys prekybos tinklai ir telekomunikacijų įmonės – tempo nemažina.

„Reklamos rinkos augimą turėtų sudaryti keli šaltiniai: didėjanti reklamdavių konkurencija dėl vis storesnės vartotojų piniginės, kurią šie turėtų atverti vis plačiau. Antras šaltinis – ir toliau augančios reklamos kainos skirtinguose kanaluose“, – vardina V. Oržekauskas.

„LTG grupės“ konkursas – tik detalė, agentūros piktinasi nesąžininga konkurencija

Šiuo metu vykstant „LTG grupės“ ir jos jungiamų įmonių žiniasklaidos planavimo konkursui ir jį audituojant UAB „Media Audits“, agentūros ir viešai, ir neviešai baksnoja į ne vienus metus besitęsiančią problemą, kai valstybinių institucijų konkursus audituoja įmonė, kurios savininkai valdo konkuruojančią žiniasklaidos planavimo agentūrą.

Tai ne vienus metus besitęsianti rinkos bėda. Tie patys asmenys vadovauja audito bendrovei ir kartu per susijusius asmenis turi ir žiniasklaidos planavimo agentūrą. Interesų konfliktas yra akivaizdus. Audituodami skirtingus konkursus, jie prieina prie visos konfidencialios informacijos tiek kalbant apie atskirų agentūrų kainų lygį, tiek strateginius klausimus, agentūrų „know-how“. Tai yra labai jautru“, – pabrėžia V. Oržekauskas.

Prieš šventes – pokyčiai ne tik parduotuvėse ar TV ekrane: Kalėdos Lietuvoje bus rekordinės

Kaip rodo visuomenės tyrimas, Kalėdų dovanas šiais metais planuoja pirkti per 91 proc. suaugusių Lietuvos gyventojų. Kiekvienas vidutiniškai po 6 – ne tik artimiesiems ar draugams, bet ir sau ar auginamiems gyvūnams. Gyventojai dovanoms planuoja skirti vidutiniškai po 224 eurus, o kalėdiniam stalui – dar apie 146 eurus.

Beje, moterys ir jaunimas dovanas pradeda pirkti gerokai anksčiau ir taip pat internetu. Tuo metu daugelis vyrų paprastai delsia iki paskutinės minutės ir dažniau perka fizinėse parduotuvėse“, – komentuoja „Inspired UM“ atstovė L.Dunauskaitė.

Prieš šventes – pokyčiai ne tik parduotuvėse ar TV ekrane: Kalėdos Lietuvoje bus rekordinės

Skaičiuojant paskutines savaites iki didžiųjų metų švenčių, aiškėja, kad šiemet lietuviai pirks daugiau dovanų nei bet kada anksčiau, o joms išleis rekordinę sumą pinigų. Dauguma moterų jas perka jau dabar, o vyrai vėl atidės vėlesniam laikui.

„Mūsų atliekami ir kiti tyrimai rodo didelį Lietuvos vartotojų optimizmą – jis vienas didžiausių visoje ES. Šiemet lietuviai Kalėdoms sako išleisiantys kaip niekada daug pinigų“, – pastebi „Inspired UM“ projektų valdymo ir planavimo skyriaus vadovė Lina Dunauskaitė.

Spaudos pusryčiuose – diskusija apie reklamos galimybes spaudoje

Lapkričio 8 d. „15min grupė“ surengė spaudos pusryčius – praktinę konferenciją, į kurią pakvietė verslininkus, rinkodaros specialistus, medijų agentūrų atstovus ir pardavimų profesionalus. Renginio tikslas – giliau pristatyti spaudą kaip reklamos kanalą.

Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, verslo plėtros vadovas ir KOG instituto steigėjas, pastebi, kad šiandien prekės ženklai siekia save išreikšti per kokybišką ir autentišką turinį, kurį žmonės vertina ir mėgsta. Spaudos žurnalai, su 1,5 milijono skaitytojų auditorija, siūlo būtent tokią platformą, kurioje reklama pasiekia daugybę skirtingų segmentų.

Rinkodaros sektoriaus lyderiai: apie sėkmės raktą ir fenomenalų laikmetį Lietuvoje

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį devintą kartą skelbia reklamos ir ryšių su visuomene sektoriuje pirmaujančių įmonių dešimtuką. Šiemet lyderės laurus skina žiniasklaidos planavimo agentūra „Dentsu Lithuania“, per žingsnelį nuo jos – „Inspired UM“ (UAB „Inspired Communications“).

„Nors ankstesni metai, žvelgiant į vartojimo tendencijas Lietuvoje, buvo kiek stagnuojantys, nemaža dalis esamų klientų didino investicijas. Tarp klientų – nemažai mažmeninės prekybos segmento įmonių, kurios stipriai konkuravo tarpusavyje, o kartu didino ir komunikacijos apimtį. Dar vienas agentūros augimo šaltinis – išplėstos eksporto rinkos ir šalių geografija“, – vardina V. Oržekauskas.

„Iki“ investuoja į skaitmeninių ekranų platformą, „Maximos“ tai pernelyg nedomina

Didžiųjų mažmeninės prekybos verslų, tokių kaip JAV „Amazon“ ar „Walmart“, pelno eilutei reikšmingą įtaką daro pajamos iš reklamos verslo. Ši sritis vis labiau domina ir kai kuriuos Lietuvos mažmenininkus, pavyzdžiui, „Iki“, investuojančią į skaitmeninių ekranų platformą. Jau kurį laiką reklamos sukasi ir kai kuriose „Maximos“ parduotuvėse esančiuose ekranuose, bet rinkos lyderė didesnių planų šioje srityje neturi.

Domantas Gailius, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas, teigia, kad prekybos tinklai visame pasaulyje nuo seno naudoja savo erdves įvairiems reklamos plotams ir tipams. Tai logiškas sprendimas, naudingas visoms pusėms, nes tiek prekybininkų, tiek prekių ženklų galutiniai interesai sutampa, o pirkėjams suteikiama galimybė atrasti, prisiminti ir pasirinkti.

„Lidl“ savo reklamoje teigė, kad „Maximoje“ apsipirkti pigiau, ekspertai ir iš to regi naudos

Mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ Estijos rinkodaros skyrius padarė klaidą: kainų leidinio viršelyje pavaizduotoje lyginamojoje reklamoje savojo čekio sumą nurodė beveik 10 Eur didesnę nei konkurento „Maximos“. Kūrybinių agentūrų ekspertai sako, kad tokia klaida labai netikėta, reikšminga organizacijai, tačiau yra ne vienas būdas, kaip nepatogią situaciją pakreipti savo naudai.

„Manau, kad tai neįprasta diena „Lidl“ reklamos skyriuje, o kiek neįprasta – priklauso nuo įmonės kultūros. Didžiajai daliai pirkėjų tai turėtų būti juokingas atvejis, nors koks nors pavienis klientas ir gali būti suklaidintas, nustebęs ar įsižeidęs, kaip neretai pasitaiko. Nedidelė dalis žmonių gal tą savaitę dažniau nei įprastai užsuko į „Maximą“, – svarsto D. Gailius.

Menu