About us

Reklamos rinka: lyderiai pozicijų nepaleidžia, TV ir lauko kanalų spragos

- Aštuoni iš TOP 10-ies daugiausiai reklamai Lietuvoje skiriančių verslų – lyderiai jau trejus metus iš eilės.
- Prielaidos šiems metams būti geriems yra gana didelės.
- Vartotojai vėl plačiau atveria pinigines, tačiau kova dėl kiekvieno iš jų dėmesio intensyvėja.
- Prie augančių atskirų reklamos segmentų prisidėjo ir palankesnė statistika.

Kalėdoms Lietuvos gyventojai šiemet nusiteikę išlaidauti labiau nei pernai: prekybininkams turi svarbų patarimą

Didžiąsias šventes lietuviai šiemet pasitinka džiugiau nei pernai – daugiau pinigų ruošiamasi skirti tiek dovanoms, tiek Kalėdų stalui, rodo „Inspired UM“ užsakymu atliktas KOG instituto tyrimas. Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, laidoje „Marketingas 360“ pasakojo, kad šventes šiemet pasitinkame optimistiškomis nuotaikomis ir esame nusiteikę patuštinti pinigines. O į tai, kaip joms ruošiamės, verta atsižvelgti ir prekybininkams.

Interneto liūnas: kodėl vartotojai nepamato jūsų reklamos

Reklama internete – vienas dažniausiai prekių ženklų naudojamų komunikacijos kanalų, tačiau verslai čia daro ir nemažai klaidų, nes tyrimai rodo, kad net 86% visų reklamos kampanijų internete nepasiekia penktadalio tikslinės auditorijos.

„Tai šokiruojantys skaičiai. Tačiau niekas nesiginčija, internetas yra dažnai ir daug naudojamas medijų kanalas: jei skaičiuotume, kiek žmonės internete praleidžia laiko, kiek čia apsilanko unikalių vartotojų, tai yra neabejotinai didžiausias kanalas, tačiau dera suprasti, kad vartojimas ir reklamos efektyvumas ne visada žengia koja kojon“, – dėmesį atkreipia J. Barila.

„Password 2023“ nugalėtojai: Ukrainos palaikymas ir „Telios“ programuotojų viliotinis

Efektyviausia mažo biudžeto pardavimų skatinimo rinkodaros kampanija – „Iki“ kruasanų pardavimų skatinimo kampanija“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“);
Efektyviausia didelio biudžeto produktų / paslaugų įvedimo į rinką rinkodaros kampanija - „Iki pigintuvas“ (agentūros „Ogilvy Vilnius“, „Inspired Communication“).

Vėl kels sparnus į „Kanų liūtus“: kokias idėjas iš ten parsiveža reklamos ir rinkodaros profesionalai?

Į šiais metais jau 70-ąjį kartą rengiamą kūrybiškumo festivalį „Kanų liūtai“ ruošiasi tūkstančiai reklamos, komunikacijos ir žiniasklaidos specialistų iš įvairių pasaulio šalių.

Anot V. Oržekausko, „tai – reklamos ir kūrybiškumo fiesta. „Ir“ naudoju neatsitiktinai – neretai gali susidaryti įspūdis, kad reklama gali būti savitikslė kaip ir menas. Ir šioje fiestoje galima rasti visko – nuo netikrų ir trumpalaikių pranašų iki rimtos problematikos nagrinėjimo bei gana įžvalgių apibendrinimų, kur link vystysis industrija ateinančius keletą metų, kas vyraus pagrindiniuose pasaulio diskursuose ir kas taps svarbu. Ir dar reiktų nepamiršti festivalio vietos – Prancūzijos pajūrio su visais gamtos, miestelio ir gurmaniškais malonumais. Man asmeniškai Kanai davė geroką dozę įkvėpimo ir prisidėjo prie to, kokia „InspiredUM“ agentūra yra šiandien ir kur link vystosi mūsų kompetencijos.“

Gyventojai Kalėdų dovanoms skirs apie 200 eurų: ne visų išlaidos apgalvotos

Kalėdines dovanas šiemet pirks aštuoni iš dešimties Lietuvos gyventojų, dažniausiai joms planuojama išleisti panašiai, kaip ir pernai – apie 200 eurų, rodo apklausa. Asmeninių finansų patarėja sako, kad dovanų pirkimą vieni žmonės kruopščiai planuoja, kitus šventės verčia elgtis neapgalvotai.

Sveikas protas signalizuoja apie recesiją, bet realybė – vis dar šviesi

Po gana kuklių pirmųjų pandemijos metų rezultatų 2021-ieji žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs – bemaž visų bendrovių pardavimai į viršų stiebėsi dviženkliais skaičiais. Daugelis jų skaičiuoja ir gerus pirmojo šių metų pusmečio rodiklius.

„Mums pavyko bemaž visiškai kompensuoti „Telios“ praradimą. Tai mažoje Lietuvos rinkoje yra didelis pasiekimas“, – teigia
V. Oržekauskas.

„Iki“ išsirinko naujus medijos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą medijos planavimo konkursą laimėjo medijos planavimo ir pirkimo paslaugas teikianti agentūra „Inspired UM“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Šiuo dideliu laimėjimu ypač džiaugiamės, nes mažmeninė prekyba yra viena įdomiausių, greičiausiai besikeičiančių ir daugiausiai iššūkių keliančių sričių. Esu įsitikinęs, kad turėdami ilgametę patirtį mažmeninėje prekyboje ir rinkoje pirmaujančias analitikos, skaitmenines, turinio ir media kompetencijas pateisinsime parodytą pasitikėjimą ir prisidėsime prie ambicingų „Iki“ tikslų įgyvendinimo“, – sako „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.

2022-ieji rinkodaros ekspertų akimis: iššūkis – ne reklamos biudžetai, o darbuotojai

Beprasidedant dar vieniems pandemijos metams, „Verslo žinios“ kalbina didžiausių rinkodaros ir komunikacijų agentūrų vadovus. Verslininkai dalijasi, su kokiomis nuotaikomis baigė 2021-uosius, ko tikisi ir kokius prognozuoja 2022-uosius.

„Džiugu, kad 2021-uosius baigiame pozityviai – darbingai nusiteikę. Be to, nežiūrint „Telios“ praradimo, tikimės šiokio tokio apyvartų augimo, lyginant su ankstesniais metais“, – skaičiuoja V. Oržekauskas.

Informacinis chaosas viešojoje erdvėje – ar įmanoma suprasti jo dėsnius?

Bet kuris komunikacijos procesą stebintis žmogus pripažins, jog gyvename informaciniame chaose, kai pačios įvairiausios žinutės mus atakuoja visur – lauko reklama, radijas, televizija, internetas, draugų ir kolegų patirtys. Ar įmanoma šioje nuolat permaišomoje mišrainėje sukurti tiksliai apskaičiuotą reklaminę kampaniją? Tikrai taip, tik tam nepakaks paprastų dažniausiai naudojamų algoritmų.

Komunikacija „Facebook“ ir „Instagram“: skirtumai nuo bankų iki telekomunikacijų

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ išvystė programinį sprendimą ir sukūrė„Facebook“ bei „Instagram“ stebėsenos įrankį – „Performly“, leidžiantį realiu laiku stebėti ir analizuoti prekės ženklų komunikaciją.

„Lygiai taip pat dirbdavome ir mes patys, kol galop, susėdę su agentūros analitikų komanda, nusprendėme kurti naują įrankį. Jį išbandėme ir tikrai matome, kad tai palengvina socialinių tinklų stebėseną. Savo ruožtu prekės ženklams tai yra galimybė gerokai paprasčiau matyti ne tik savo paties situaciją, tendencijas, bet ir konkurentų veiksmus“, – kalba J. Videikaitė.

Tyrimas: lietuviai labai bijo, bet baisiausia ne COVID-19

Net du trečdaliai Lietuvos gyventojų jaučia stiprų nerimą, o didelė dalis likusiųjų tik kiek mažiau susirūpinusi dėl infliacijos, brangstančių degalų, energijos bei šildymo, rodo Inspired UM užsakymu atliktas tyrimas. Palyginimui – dėl COVID-19 ligos stiprų nerimą jaučia tik 37 proc. šalies gyventojų.

„Akivaizdu, kad susidariusi situacija gal keisti žmonių įpročius, koreguoti planus, skatina keisti kasdienę rutiną ir įtakoti žiemos-pavasario pirkinių krepšelį bei jų leidimo būdą, kas mums labai svarbu siekiant pažinti rinkos tendencijas“, – sako tyrimą užsakiusios „Inspired UM“ vadovas Vasaris Oržekauskas.

Sukurtas pirmas lietuviškas „Facebook“ ir „Instagram“ analizės įrankis

Kiekvienas verslas, naudojantis socialinius tinklus, siekia kuo efektyviau išnaudoti jų komunikacijos galimybes. Tačiau marketingo specialistai neretai susiduria su iššūkiu – kaip kuo tiksliau įsivertinti ne tik savo, bet ir konkurentų komunikaciją? „Inspired UM“ duomenų mokslininkai išvystė programinį sprendimą ir sukūrė pirmąjį Lietuvoje „Facebook“ bei „Instagram“ monitoringo įrankį „Performly“, leidžiantį realiu laiku stebėti ir analizuoti prekių ženklų komunikaciją.

„Marketingo specialistams tekdavo pirkti atskirus įrankius, kurie leistų įvertinti atskiras funkcijas. Mes apjungėme viską į vieną įrankį, kuris apima tiek vartotojų elgseną, prekės ženklų komunikacijai būdingus veiksmus, tiek kūrybos analizę, atskleidžiančią, kokie kūrybiniai sprendimai veikia. Tai suteikia galimybę įvertinti savo prekės ženklo situaciją, ją tobulinti ir identifikuoti tai, kas svarbu konkurentams. Ir čia kalbame ne tik apie komunikacijai aktualias savaitės dienas, kada jie įkelia daugiausiai įrašų ar skiria ypač daug dėmesio reklamai, komunikacijos žinutes, reklamos kiekius bei jų paskirstymą per vidinius platformų kanalus, bet ir kūrybinius sprendimus. Šis įrankis padės sužinoti, kokie komunikacijos veiksmai socialiniuose tinkluose yra efektyvūs ir leis tikslingai veikti tiek esamiems prekės ženklams, tiek rinkos naujokams“, – sako J. Videikaitė.

„Recma“ reitingas Lietuvoje: didžiausių agentūrų trejetukas

Tarptautinės tyrimų kompanijos „Recma“ vertinimu, didžiausia žiniasklaidos planavimo agentūra – „Inspired UM“, pernai atsiriekusi 18% rinkos. Antroje pozicijoje - „Open Agency“ (11,5%), trečia – „BPN Lietuva“ (10,9%).

„Tai rimtas tarptautinės agentūros, kurios analizes seka visas reklamos pasaulis, įvertinimas, patvirtinantis, kad esame pasirinkę teisingą ilgalaikę strategiją. Tai įrodo ne tik mūsų užimta rinkos dalis, bet ir tai, jog, nepaisant bendro reklamos biudžeto šalyje mažėjimo, esame viena iš nedaugelio agentūrų, sugebėjusių augti“, – išplatintame pranešime teigia Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ direktorius.

Augantis vartojimas ir Lietuvoje byrantys atostogų pinigai sėja optimizmą

Nors vos kelioms žiniasklaidos planavimo agentūroms pernai pavyko didinti pardavimus, rezultatus bendrovės vertina palankiai, nes po drastiško kritimo per pirmąją karantino bangą pavyko atsitiesti ir metus baigti geriau, nei planuota.

„Jei vienu sakiniu, reziumuočiau būtent taip. Antrasis ketvirtis prasidėjo nuo staigaus investicijų į reklamą smukimo. Kartu tuo metu bent jau mūsų agentūroje darbo kone padvigubėjo dėl staigiai perstumdomų, nukėlinėjamų, atšaukinėjamų ir vėl užsakinėjamų kampanijų. Turiu padėkoti visai mūsų komandai, kuri nepriekaištingai atlaikė visus bangavimus“, – kalba V. Oržekauskas.

Investuoja į įrankius, skirtus matuoti reklamos efektyvumą

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ įsidiegė reklamos efektyvumo matavimo sistemą „Media In Mind“. Pasak agentūros, tai dar vienas kelias norint optimizuoti reklamos biudžetą.

„Tai pirma tokia itin didelės apimties duomenų bazė Lietuvoje, apjungianti vartotojų apklausas ir žiniasklaidos duomenis. Sistema leidžia suprasti kontekstą ir spręsti, ar kampanija buvo efektyvi“, – teigia Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas.

Investuoja į įrankius, skirtus matuoti reklamos efektyvumą

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Inspired UM“ įsidiegė reklamos efektyvumo matavimo sistemą „Media In
Mind“. Pasak agentūros, tai dar vienas kelias norint optimizuoti reklamos biudžetą.

„Tai pirma tokia itin didelės apimties duomenų bazė Lietuvoje, apjungianti vartotojų apklausas ir žiniasklaidos
duomenis. Sistema leidžia suprasti kontekstą ir spręsti, ar kampanija buvo efektyvi“, – teigia Vasaris Oržekauskas,
„Inspired UM“ vadovas.

KTU žiniasklaidos planavimo partneriu tapo „Inspired UM“

Kauno technologijos universitetas (KTU) bendradarbiaus su agentūra „Inspired UM“, kuri laimėjo universiteto skelbtą viešųjų pirkimų konkursą žiniasklaidos planavimo ir pirkimo paslaugoms pirkti. Pagal pasirašytą sutartį numatoma galimybė kartu dirbti iki trejų metų, informuojama pranešime spaudai.

„KTU profesionalus požiūris į komunikaciją yra geras pavyzdys visai švietimo sistemai. Mes džiaugiamės, kad „Inspired UM“ žinios ir patirtis prisidės prie efektyvios aukštojo mokslo komunikacijos Lietuvoje ir vieno iš didžiausių šalies universitetų stiprinimo,“ – sako Vasaris Oržekauskas, „Inspired“ UM direktorius.

Menu